A THQ-s srcok most igazn kitettek magukrt. Nem egyszer kaptunk mr tlk igazn j jtkokat, de most egy j csapat, az Iron Lore valami olyasmire vllalkozik, amire csak nagyon kevesen mertek eddig: A Diablo 2 trnfosztsra. A Blizzard legends klasszikusa mg ma is ezreket vonz a monitor el naponta, a Battle.neten risi a forgalom, s ez a mai szemmel mr srginek tn jtk mg mindig a hack&slash RPG-k etalonja. De a Titan Quest most megprblja a lehetetlent...
Az kori legendk s mtoszok mindig is a legrejtlyesebb s a legklnsebb rszei voltak az emberi kultrnak. Taln azrt is, mert nhnyrl kiderlt, hogy voltakppen igaz. A grg, egyiptomi s keleti mitolgia a trtnszek Bermuda-hromszge, mert minl tbbet dertenek ki rla, annl tbb krdst vet fel. Pldul a mai napig nem tudjuk, pontosan hogyan pltek a piramisok, ltezett-e a Fggkert, vagy hogy hol van Atlantisz. Arrl nem is beszlve, hogy tnyleg lteztek-e a grg istenek s legends harcosok, prftk, vagy csak kitalci az egsz. Nagyon kevs, s csak tredkes informci maradt fent ebbl a korbl, porladt tekercsek, fak ktblk s szjhagyomny tjn fennmaradt legendk. A Titan Quest most megprblja sszerakni a vgtelen darabos puzzle-t.
A jtk egy igen ltvnyos intrval teremti meg az alaphangulatot. Elhinti, hogy a titnok, akik az istenek eltt uraltk a plantt, eljttek, s most krik szpen a hatalmat. Noht, szval lesz dolgunk bven. A karaktergenerls utn bele is csapunk az kori lecsba. Egy kis vroskban talljuk magunkat, ahol a jelek szerint elg nagy gz van. Satyrok, vadkanok s egyb klns szerzemnyek tizedelik a jnpet. Az egyik helyi jmunksember elsrja, hogy ezek csak gy hirtelen felbukkantak s elkezdtk mdszeresen trendezni a krnyket, s a lakk bels szerveit. Termszetesen ezt nem hagyhatjuk annyiban, szval indul a monsztaritkts. Elszr nem kapunk tl sok anyagi segdletet a mvelethez, szval abbl kell gazdlkodunk, amiket az elhull dgk vres hulljrl elemelnk j RPG-s mdjra, s persze a tutorial tippek is sokat segtenek. Miutn rendbetettk a kisvrost, a helyi gr eljsgolja, hogy bizony a monsztaradat nem r itt vget. Megkr, hogy legynk mr szvesek elkocogni Sprtba, s kldjnk nhny katont a vroska rzsre. Nincs mit tenni, irny Sprta. Miutn tbb tonnnyi kori rmsg hulljn tgzolva, nyakig vresen elrkeznk a nagyvrosba, kiderl hogy ott sem fenkig tejfel az let. Leonidsz, a hs hadvezr ezrt megkr minket, hogy jrjunk a dolog vgre, honnan s mirt is jn ez a rengeteg dg. Temrdek kldets, rejtlyek, mitikus szrnyek, gynyr tjak. Utunk sorn olyan mitikus helyekre jutunk el, mint a Delphoi Jsda, az Olimposz, a piramisok vagy az kori Kna. Tallkozhatunk legends hskkel s gonoszokkal, itt aztn semmi sem lehetetlen.
A ksztk egy kicsit sem prbltk leplezni, hogy mit is akarnak valjban. Akinek rvid jtk utn nem a Diablo 2 ugrik be, az valsznleg mg sosem jtszott vele. Az irnyts, a HUD s a jtk feelingje mind a nagy reget idzi. Az inventory s a kezels szinte egy az egyben ugyanaz. Azt kell, hogy mondjam, igen kellemes csaldst okozott. Habr a mai grafikai sznvonal s rszletessg miatt szinte lehetetlen azt a kifinomult s egyszer kezelhetsget adni, amit anno a Diablo, de a Titan Quest nagyon is kzel jr hozz. A felvehet trgyak garmadja risi s vltozatos. Pnclok, kardok, varzsbotok, rnk, amulettek s ezernyi ms cucc, ami mr a Diabloban is benne volt, de itt ers kori-grg betssel. Vannak sima, Magic, Rare s Unique cuccok itt is, csak ms nven, s majdnem ugyanazzal a sznkddal. Trzgats sorn nha belebotlunk egy varzsktba, amit aktivlva hallunk utn itt lednk jra. Van mg nlunk egy Portal Stone nev k, amivel a mr aktivlt Portal Shrine-okhoz teleportlhatunk a vrosokban, majd a lootot eladva vissza a csatba. Nosztalgia? Az. Nem is kicsit.
A fejlds-rendszer mg emltst rdemel. Itt ugyanis nincs a jtk elejn class-vlaszts. A msodik szintlpsnl vlaszthatjuk ki karakternk els fejldsi gt. Van Warfare s Defense class a harcos tpusoknak, Hunting az jjal s drdval zsonglrkdknek, Rouge a tipikus tolvaj skillekkel, Earth s Storm a mgit kedvelknek, Spirit a nekromanta feeling miatt, s vgl Nature a druida prtiaknak. A Diablobl mr ismert attribtumok mell itt bejn az intelligencia is, ami a varzslknak lesz nagyon fontos. Minl nagyobb, annl jobb botokat tudunk hasznlni. A msodik fejldsi gat 6. szinten kapjuk meg. gy sszemixelhetnk brmit amit szeretnk. Lehet csinlni villmkez druidt, letlop tolvajt vagy kzelharcos jszt. A pontok elkltsnl azonban van egy kisebb jts. Minden fejldsi gnak van egy Mastery cskja. Ez hatrozza meg, hogy milyen skilleket vehetnk fel. A pldul druidnl elszr csak a HP tuning skill rhet el, de ha rgyrunk a masteryre akkor mr farkasainkra is tehetnk pontokat. Elg idegest, hogy a legtbb pontunk a masteryre fog elmenni, ha durvbb skilleket akarunk, de a fejlesztk ezt azzal kompenzljk hogy a mastery ad plusz pontokat az attribtumokra is. Ht kb. ennyivel ki is merlt a nagyon sokat hresztelt szabad class alakts.
A grafikra nem lehet panasz. Gynyr, rszletesen kidolgozott tjak, meggyzen felptet karakterek s megfelelen undort szrnyek. A monsztk nem elre renderelt animcival esnek ssze, hanem kln ragdoll effekt keretben lehelik ki a lelkket. Ha mondjuk egy bkvel agyondfjk az egyiket, az csak gy sszecsuklik, de ha egy hatalmas prllyel szunk oda, akkor festi vben elszll mint a gyzelmi zszl. Nagyon hangulatos. A bejrhat tj elg nagy, de kttt is. A ksztk nem engedtek tl nagy szabadsgot a trzgatshoz, de egy ilyen RPG-nl ez nem is alapkvetelmny. A hangok rendben vannak, a szinkron elg meggyz, a zene hangulatos, de egy id utn unalmass vlik.
s most a fekete leves. A gpigny egy kicsit nagy. Igaz elszaladgl mr egy kzpkategris masinn is, de gy nem tl szp. Full grafikn a nylt tereken s a nagyobb tmegbunyknl viszont elsrta magt a videkrtym. A msik az iszonyatosan lebuttott karaktergenerls. Csak a hsnk nemt s a tgja sznt vlaszthatjuk ki. Ennl azrt tbbet vrtam. Az MI is elg butuska. A frontlis „letpem az arcod” tmadson kvl nha-nha a lvedkeket is kikerlik, de ltalban csak gondolkods nlkl rrontanak az emberre. A megidzett segtink is ugyanilyen hlyk – br ket lehet kzvetlenl is irnytani, ez ltalban semmit nem r. A bugok miatt hajlamos a jtk kilpkedni a legalkalmatlanabb pillanatokban, de ezt vgl is patchekkel lehet orvosolni. Az tkeress mg egy nagy problma. A trkp ugyanis nem mutatja, merre kell mennnk. Ez nha nagyon frusztrl tud lenni, amikor mr egy fl rja bolyongok a dgk kiontott beleiben gzolva, azt a pici kis svnyt keresve amerre tovbb lehet menni. Legalbb nhny tjelzt kitehettek volna. A klnbz sszellthat classok is az jrajtszs miatt vannak, viszont sem a trkp, sem a szrnyek elhelyezse nem vltozik. Igaz, a statikus trkp miatt ltvnyosabb s jobban felptett helyeket lehet gyrtani, de msodszorra vagy harmadszorra vgighentelni ugyanazon a plyn ugyanazokat a szrnyeket elg unalmas. Az online multiplayer ugyan egsz j tlet, de nem annyira, mint amennyit vrnnk tle. A drop rendszer is elg gz. Vannak olyan trgyak, amiket az els lelt szrnytl elemelve a jtk vgig kihasznlhat, viszont amikor egy 30-as szint mob olyan cuccokat dobl, mint amiket mg a jtk elejn egy 2-es dobott, akkor elgg elkeseredtem. A szintekkel nem emelkedik a loot minsge s mennyisge sem. Mintha valami idita random rendszer szerint doblna hasznlhatatlan szemetet vagy ber-durva cuccokat, s ez teljesen elrontja az egszet. Az rusok is leginkbb csak inventory rtsre szolglnak, ugyanis semmi hasznlhatt nem rulnak. Radsul olyan drgasg van, mintha a vasfggny mgtt lennnk. Na j, errl ennyit.
A sajt tletek teljes hinya, a gyengus sztori s a botladoz megvalsts ellenre a Titan Quest felmszott a nagy reg htn a toplistkra. Sem grafikailag, sem jtkmenetben nem nyjt egetver jdonsgot, s radsul mg nem is eredeti. Az ilyen jtkok ltalban a budget kategria aljn vgzik. A negatvumai ellenre viszont a Titan Quest egsz kellemes jtk. A Diabls hangulat s az j krnyezet elg meglep keverke. A jtk nem korszakalkot, viszont fontos szerepe van. Betlttte a ttong rt a Diablo 2 s a leend Diablo 3 kztt. Taln most majd megjn a Blizzard maradknak a btorsga, s megmutatjk, hogyan is kell ezt csinlni.