Ide azokat az infókat írom, amit eddig a GTA IV-ről tudni lehet. Idővel persze ez a rovat majd bővül...
- A játék hivatalosan XBOX 360-ra és PlayStation 3-ra fog megjelenni. (Reméljük PC-re is lesz)
- DJ Lazlow fogja komponálni a zenét a rádiókon
- A játékot a GTA-sorozat 10. évfordulójára adják ki.
- Megjelenés:
SONY PlayStation 3/Microsoft XBOX 360:
Észak-Amerika: 2007. október 16.
Európa: 2007. október 19.
PC: Még nem tudni
- Le lehet majd tölteni egy interaktív plusz tartalmat az XBOX 360-os verzióhoz.
- Szerepelni fog szinkronhangként Navid Khonsari
- A játékon körülbelül 150-en dolgoznak
- A játék animációs motorja az EUPHORIA Synthesis Motion lesz.
- A grafikai motor pedig a RAGE lesz. A RAGE egy rövidítés, a Rockstar Advanced Game Engine rövidítése. Ez azt jelenti, hogy Rockstar Továbbfejlesztett Játékmotor. Ezt a játékengine-t a Rockstar fejlesztette ki (amint a nevéből is látszik), és eddig csak egy játékban használták, a Rockstar Games Table Tennis-ben. Erre a motorra fog épülni a GTA IV is.
- Március 29-én (a megjelenés előtt 200 nappal) megjelent az első trailer a játékról.
- Lesznek több óra játékidőt adó kiegészítők. Ezeket 2008-ra lehet várni.
- Régebbi karakterek is szerepet kapnak majd a GTA IV-ben
- Lesz benne magasvasút, komp, libegő hullámvasút, óriáskerék. Azt még nem tudni, hogy menni is lehet-e velük
- New Yorkban, azaz Liberty Cityben fog játszódni a játék. Nem kell megijedni, teljesen más lesz a város, mint a GTA3-ban!
- Hősünk egy orosz gengszter lesz
- Nagyfelbontású, részletes textúrák lesznek a játékban, amit a RAGE grafikai motor hajt meg
- Magas poligonszámú és a remekül kidolgozott tárgyak is helyet kapnak majd. Még a sirály, és a szemét is ki lesz dolgozva
- Az emberek szatyrot, telefont, hamburgert, könyvet, újságot és cigarettát tartanak a kezükben, és nem céltalanul bóklásznak
- Az árnyékok gyönyörűen ki vannak dolgozva, és reagálnak a napszakváltozásra
- Az égbolt és a napsugarak is szinte tökéletesek. Az ablakokon besüt a nap, a vízen megtörik a fény
- Az járókelők mozdulatok széles skáláját mutatják. Ezért az új Euphoria Synthesis motor a felelős
- Lesznek kövér és néger emberek, és női rendőrök is
- A víz nagyon jó lett, végre nem csak egy textúra az egész. A vízben lévő szemetet ugyanúgy dobálja a hullám, mint a bólyákat
- Az út se lesz egyenes. Lesznek kátyúk, mélyedések, huppanók stb.
- Az autók gyönyörűen lettek megcsinálva
- Kevés egyforma ember lesz
- Nagy látótávolság lesz a játékban
- A játék napjainkban fog játszódni, mivel benne lesz a Hearst Tower, ami napjainkban épült * Lehet repülni, ez még mindig a játékmenet szerves része. Egyik módja ennek a helikopter, más járműről nem esett szó. * A napszakváltás ugyanúgy megvan, ahogy a korábbi részekben, de azt nem tudni, az évszakok változnak-e majd. * A mesterséges intelligenciáról nem árultak el semmit egyelőre a Rockstarosok, de az újságíró látott egy esetet, ami a cég képviselőjét is, úgy tűnt, meglepte. Egy kamion sofőrje az útról letérve a járdára sodródott ki, épp az arra sétáló Andrew elé. Lehet, hogy csak sietett, de olyan benyomást keltett, mintha részeg lett volna. * Valószínűleg lehet létrára mászni, mert a bemutatóban Niko egy telefonpóznára mászott fel, pontosabban húzta fel magát a kiálló fokok segítségével. Impresszív volt, ahogy látszott a súlypont egyik oldalról a másikra való áthelyezése. * Nem biztos, hogy beszélhetünk a járókelőkkel, de ők egymás között nagyon beszédesek voltak. * Nagyon leeshetett az álla, mikor a játékot meglátta, mert az első szava nem tűr nyomdafestéket... A már utána következő "Te, jó ég!" felkiáltása igen. A trailerbeli képsoroknál szebb volt már a játék, de még mindig csinosítgatják, tehát erre nem lehet majd panas,z és mi is az állunk keresgélhetjük majd, ha végre megjelenik, ugyanis az ősz egyik legszebb játéka lesz. * Az első küldetést nem látta, de úgy gondolja, Niko unokatestvérének a taxis cégével lehet kapcsolatban. * Liberty City tényleg egy nagyvárosnak tűnik, olyan, mintha New Yorkban járnánk. Nincs az, mint a SA-ban, hogy 2-3 perc alatt kiérsz a városból. A közlekedésre, mint azt a trailerben láthattuk, sok mód van. * Hajót, csónakot nem látott, de Dan Hauser azt mondja, csak a repülőgépek nincsenek a játékban a korábbiakhoz képest, szóval ez elég informatív utalás. * Házakat valószínűleg nem tudunk majd venni, lakást más módon lehet majd változtatni, de ez még találgatás, nem mondtak részleteket a fejlesztők. * Újra lehet barátnőket szerezni, de azt nem kérdezte Andrew, hogy feleségül is lehet-e venni őket. * Különleges járműveket sem fedtek fel, de mivel ezek is részei a GTA-játékoknak, ezért valószínűleg számíthatunk rájuk. Annyi utalást elhintettek, hogy a játék jórészt Niko körül forog, ebből arra is lehet gondolni, hogy a járművekre is igaz ez. * Az autók tényleg sokkal szebbek, aprólékosabban ki vannak dolgozva, mint korábban. A kamera is alacsonyabban van elhelyezve, hogy többet lássunk a kocsiból és a városból is. A fizikáról sokat nem tud mondani a GI munkatársa, de az egyetlen általa látott autónak (az a szép vörös, ami a Game Informer magazin képein is szerepel) a felfüggesztése elég realisztikusan kezelte a kátyúkat illetve az út egyenetlenségeit. A többi járműről nem tud nyilatkozni. * Vidéki környezet nem lesz a R*-osok elmondása alapján, de a letölthető anyagok közt könnyen elképzelhető, hogy új városrészt, egyéb területet is adnak majd a játékhoz. (Amit mi, PC-sek majd alapból megkapunk...) * Liberty City nem másolata New Yorknak, de vannak hasonló épületek természetesen. Ha csak lemásolnák, az nem lenne jó, mert úgy nem lenne elég élvezetes a játék, és itt a játékmenet az első. * Korábbi részekben megismert karakterek felbukkanása nagy eséllyel várható. * A bandákról sem beszéltek a fejlesztők, de meglepő lenne, ha kimaradnának. * Valószínűleg nem lesz konditerembe járás és evés, de a hajvágás, illetve ruhavásárlás elképzelhető. * A 15 perces bemutató alatt egyetlen töltés sem volt, pedig ezalatt bementek két házba, illetve a város több pontját is meglátogatták. * A telefon, amit Niko használni fog, úgy néz ki, mint egy valódi mobil. A kezelése is egyszerűnek tűnik, a kinézete viszont még nem végleges, ezért nem ment bele részletekbe Andrew. * Elég széles lesz a választék autókból, hogy ne legyen unalmas a játék, talán taxiból is többféle lesz, mint eddig. * A játékidő még kérdéses, ha csak a fő történetszál küldetéseit nézzük, hiszen még mindig fejlesztés alatt van a játék. De az biztos, hogy ezzel a résszel is hosszú ideig elleszünk, köszönhetően a többjátékos módnak is, amiről még mindig nem árultak el semmit.
Copyrights 2007. |